Kontakta oss

  • Vilka leveranskostnader och leveranstider har ni?

    Ditt paket kommer att levereras till närmsta postombud med PostNord, frakten kostar 49kr och leveranstiden är 2-4 arbetsdagar. Vid köp över 550kr är det fri frakt.
  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte är helt nöjd med ett köp, kan du returnera din produkt inom två månader via post.
    Den returnerade produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick och i sin orginalförpackning, tillsammans med dess tillbehör och instruktioner.
    En gåva kan returneras genom att följa de instruktioner som ges ovan.
    När du gör en retur via post, kommer du att ersättas via ditt kundkonto på sephora.se.
    Ett kundkonto kommer att skapas baserat på din e-postadress i det fall du saknar ett konto på sephora.se.
    *För alla villkor för retur och återbetalning, se våra allmänna försäljningsvillkor här
  • Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

    För att återställa ditt lösenord, gå till inloggningssidan.
    Klicka på "Glömt lösenord?" och följ stegen nedan:
    1- Fyll i din e-postadress och klicka på skicka-knappen.
    En länk skickas nu automatiskt till dig via e-post för att du ska kunna få ett nytt lösenord.
    2- Gå till din e-post och klicka på länken i rött.
    3- Väl på sidan, välj nytt lösenord och bekräfta det. Klicka sedan på skicka-knappen. Ditt lösenord har nu ändrats och du är ansluten till sidan. Du kan fortsätta ditt besök och göra dina inköp.
    VARNING Automatisk blockering av kontot aktiveras om alltför många felaktiga inloggningsförsök görs.
    För att begära ett nytt lösenord, kontakta Sephoras kundtjänst måndag till fredag från kl 10-17 på telefonnummer 010 888 66 00 eller kundservice@sephora.se. Anvisningarna för att du ska kunna låsa upp kontot kommer att skickas via e-post.
  • Hur kan jag spåra min beställning?

    När du slutfört din beställning kommer den att visas på ditt kundkonto, under rubriken "Mina beställningar", där du även kan följa förloppet.

    Efter att din beställning packats och transporteras, kommer du att tilldelas ett spårningsnummer som gör att du kan följa dess väg. För att hitta din beställning och spårningsnummer, klicka på startsidan för ditt kundkonto.

    Vill du ha mer information om status för din beställning, klicka på länken "Detaljerad information".

     

  • Hur kan jag betala min beställning?

    1- Det här är det sista steget i din beställning. Här hittar du en sammanfattning av din beställning som du kan kontrollera och ändra om det behövs. När denna kontroll är gjord, kan du genomföra betalningen.

    2- Välj betalningssätt. För mer information om betalningsmetoder på sephora.se, klicka här. Om du betalar med kreditkort, måste du uppge kortnummer, säkerhetskod och utgångsdatum för ditt kort.

     

  • Var hittar jag närmaste Sephora-butik?

    Sephora  har 5 butiker i Sverige.

    För att hitta närmaste butik, få reda på adress, öppettider, telefonnummer - gå till vår rubrik 'Butiker och tjänster' i toppen på sidan.

  • Hur gör jag för att handla på sephora.se?

    Din varukorg

    När du hittat produkten/produkterna du vill köpa, följ stegen nedan:

     

    1- Välj produkt

     

    2- Klicka på "Lägg i varukorgen"

     

    Beställningen bekräftas, du kan nu fortsätta handla eller slutföra din beställning.

     

    När du klickar på "Beställa" kommer du till din varukorg.

     

    3- Väl i varukorgen, kontrollera de produkter som har lagts till. Du kan ändra mängden eller ta bort dem.

    4- Om du vill använda ett kampanjerbjudande, ange koden för detta i rutorna för detta ändamål och klicka på "Använd".

     

    Du blir nu informerad om summan på din rabatt. Den totala summan för din beställning är uppdaterad.

     

    Din leverans

     

    1- Nu kommer du till sidan för att välja leveranssätt. För mer information om möjliga leveransmetoder, klicka här.

     

    2- För alla beställningar skickas din faktura via e-post (till den e-mailadress du registrerat på ditt konto på (www.sephora.se). Du kan välja att ange ny faktureringsadress eller en alternativ adress som redan finns registrerad på ditt konto. Välj då ”Ange annan faktureringsadress”.

     

    Din betalning

     

    1- Det här är det sista steget i din beställning. Här hittar du en sammanfattning av din beställning som du kan kontrollera och ändra om det behövs. När denna kontroll är gjord, kan du genomföra betalningen.

     

    2- Välj betalningssätt. För mer information om betalningsmetoder på sephora.se, klicka här. Om du betalar med kreditkort, måste du uppge kortnummer, säkerhetskod och utgångsdatum för ditt kort.

     

    Bekräftelse på ditt köp

     

    När betalningen är gjord visas en ny sida med en sammanfattning av beställningen: dina produkter, vald leveransmetod, det totala beloppet, etc.

     

    Efter registreringen av din beställning får du 3 olika e-mail:

     

    En orderbekräftelse med de beställda produkterna, vald leveransmetod och det totala beloppet för din beställning.

     

    En bekräftelse på när din beställning är plockad och omhändertagen av transportören.

     

    Ett e-mail som innehåller din faktura.

     

  • Hur gör jag för att skapa ett Sephora-konto?

    Längst upp till vänster på varje sida på sephora.se hittar du en särskild rubrik där du kan skapa ditt konto.

     

    1- Klicka på "Ny kund" i rutan högst upp på startsidan.

     

     

    2- Fyll i all begärd information och klicka på bekräfta.

     

     

    Du kan nu fortsätta att surfa på hemsidan, få tillgång till ditt konto eller göra en beställning.

     

  • Hur hittar jag den produkt jag söker på sajten?

    Hur hittar jag en produkt på sajten?

     

    Använd sökfältet högst upp på sephora.se för att skriva in ett nyckelord eller namnet på den produkt du söker.

     

     

    Klicka sedan på bilden av produkten som visas.

     

     

    Sök via varumärke

     

    Om du inte kommer ihåg produktnamnet men vet märket, klicka på «märken» i menyn.

    När du har kommit in på märkets sida kan du förfina sökningen genom att välja produktkategori.

     

    Söka via produktkategori

     

    Om du varken känner till varumärket eller produktnamnet, klicka på en av kategorierna i menyn.

     

    För mer information, kontakta Sephoras kundtjänst måndag till fredag, mellan kl 10-17 på 010 888 66 00 eller via e-mail kundservice@sephora.se.

     

En fråga, upplysningar om din order eller annan information?
Sephora gör allt för att besvara din fråga så snart som möjligt! Tveka inte att kontakta Kundservice via mail genom att fylla i formuläret nedan.

*Alla personliga upplysningar förblir strikt konfidentiella.