Kontakta oss

  • Vilka leveranskostnader och leveranstider har ni?

    Schenker ombud
    Frakt 39 kr och gratis vid köp över 550 kr. Din order blir levererad med Schenker till ditt närmsta ombud och du mottar ett SMS eller ett e-mail när din beställning är redo att hämtas. Kostnad för leverans är 39 kr och köper du för över 550 kr så får du fri frakt. Vi garanterar dig leverans inom 1-3 arbetsdagar efter att du har gjort din beställning. Beställer du innan kl. 13 så blir din order levererad nästa arbetsdag.

      Hemleverans
    Frakt 89 kr vid köp över 550 kr och 49 kr vid köp under 550 kr. Din order levereras inom 1-3 arbetsdagar. Avisering sker sker dagen innan förväntad leverans via SMS, e-mail eller telefon. Leverans sker mellan kl. 07:00-17:00. Är du inte hemma vid leveringen så görs ett nytt försök mot en avgift på 79 kr.

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte är helt nöjd med ett köp, kan du returnera din produkt inom 30 dagar till:

    Schenker Logistics
    C/O Sephora
    Hangarvägen 1B
    S-438 70  Landvetter

    Ladda ner vårt returformulär här.

    Den returnerade produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick och i sin orginalförpackning, tillsammans med dess tillbehör och instruktioner. Har du fått en gåva vid ditt köp så ber vi dig att även att returnera denna. När vi har mottagit din retur vill du få tillbaka dina pengar på ditt konto inom 4-28 dagar.

    För alla villkor för retur och återbetalning, se våra allmänna försäljningsvillkor här.
  • Hur kan jag spårå min beställning?

    När du slutfört din beställning kommer den att visas på ditt kundkonto, under rubriken "Mina beställningar", där du även kan följa din order.

    Efter att din beställning har packats och skickats, kommer du att tilldelas ett spårningsnummer.

    Vill du ha mer information om status för din beställning, klicka på länken ”Orderspecifikation".

    Du kan också spåra din order här.

     

  • Hur kan jag betala min beställning?

    När det är dags att betala din order så erbjuder vi följande betalningsmetoder: VISA och Mastercard

     

  • Var hittar jag närmaste Sephora-butik?

    Sephora har 6 butiker i Sverige.


    För att hitta din närmaste butik, med adress, öppettider och telefonnummer - gå till vår rubrik 'Butiker och tjänster' i toppen på sidan eller klicka här.

  • Hur gör jag för att handla på sephora.se?

    Din varukorg

    När du hittat produkten/produkterna du vill köpa, följ stegen nedan:

     

    1- Välj produkt

     

    2- Klicka på "Lägg i varukorgen"

     

    Beställningen bekräftas, du kan nu fortsätta handla eller slutföra din beställning.

     

    När du klickar på "Beställa" kommer du till din varukorg.

     

    3- Väl i varukorgen, kontrollera de produkter som har lagts till. Du kan ändra mängden eller ta bort dem.

    4- Om du vill använda ett kampanjerbjudande, ange koden för detta i rutorna för detta ändamål och klicka på "Använd".

     

    Du blir nu informerad om summan på din rabatt. Den totala summan för din beställning är uppdaterad.

     

    Din leverans

     

    1- Nu kommer du till sidan för att välja leveranssätt. För mer information om möjliga leveransmetoder, klicka här.

     

    2- För alla beställningar skickas din faktura via e-post (till den e-mailadress du registrerat på ditt konto på (www.sephora.se). Du kan välja att ange ny faktureringsadress eller en alternativ adress som redan finns registrerad på ditt konto. Välj då ”Ange annan faktureringsadress”.

     

    Din betalning

     

    1- Det här är det sista steget i din beställning. Här hittar du en sammanfattning av din beställning som du kan kontrollera och ändra om det behövs. När denna kontroll är gjord, kan du genomföra betalningen.

     

    2- Välj betalningssätt. För mer information om betalningsmetoder på sephora.se, klicka här. Om du betalar med kreditkort, måste du uppge kortnummer, säkerhetskod och utgångsdatum för ditt kort.

     

    Bekräftelse på ditt köp

     

    När betalningen är gjord visas en ny sida med en sammanfattning av beställningen: dina produkter, vald leveransmetod, det totala beloppet, etc.

     

    Efter registreringen av din beställning får du 3 olika e-mail:

     

    En orderbekräftelse med de beställda produkterna, vald leveransmetod och det totala beloppet för din beställning.

     

    En bekräftelse på när din beställning är plockad och omhändertagen av transportören.

     

    Ett e-mail som innehåller din faktura.

     

  • Hur gör jag för att skapa ett Sephora-konto?

    Längst upp till vänster på varje sida på sephora.se hittar du en särskild rubrik där du kan skapa ditt konto.

     

    1- Klicka på "Ny kund" i rutan högst upp på startsidan.

     

     

    2- Fyll i all begärd information och klicka på bekräfta.

     

     

    Du kan nu fortsätta att surfa på hemsidan, få tillgång till ditt konto eller göra en beställning.

     

  • Hur hittar jag den produkt jag söker på sajten?

    Hur hittar jag en produkt på sajten?

     

    Använd sökfältet högst upp på sephora.se för att skriva in ett nyckelord eller namnet på den produkt du söker.

     

     

    Klicka sedan på bilden av produkten som visas.

     

     

    Sök via varumärke

     

    Om du inte kommer ihåg produktnamnet men vet märket, klicka på «märken» i menyn.

    När du har kommit in på märkets sida kan du förfina sökningen genom att välja produktkategori.

     

    Söka via produktkategori

     

    Om du varken känner till varumärket eller produktnamnet, klicka på en av kategorierna i menyn.

     

    För mer information, kontakta Sephoras kundtjänst måndag till torsdag 10-16.30 och fredag 10-16 på 031-361 34 17 eller via e-mail kundservice@sephora.se.

     

En fråga, upplysningar om din order eller annan information?
Sephora gör allt för att besvara din fråga så snart som möjligt! Tveka inte att kontakta Kundservice via mail genom att fylla i formuläret nedan.

*Alla personliga upplysningar förblir strikt konfidentiella.