VILLKOR FĂR SEPHORAS KUNDKLUBB
1. KUNDKLUBBENS SYFTE
Sephoras lojalitetsprogram (hÀdanefter "Lojalitetsprogrammet") tillhandahÄlls av: Sephora Danmark ApS ("Sephora") Kongens Nytorv 26, 1050 Köpenhamn K kundservice@sephora.se
Kundklubben gÀller enbart Sephoras butiker i Sverige och Danmark (hÀdanefter Sephoras Butiker) och online pÄ [www.sephora.se/www.sephora.dk] (hÀdanefter "Sephoras Webbplatser").
AnvÀndningen av Lojalitetsprogrammet Àr förenat med nedanstÄende anvÀndningsvillkor. Kundklubben tillÄter innehavare av ett Sephorakort att samla poÀng pÄ inköp i Sephoras Butiker samt pÄ Sephoras Webbplatser, som ger dem rÀtt att utnyttja olika erbjudanden och kampanjer.
Kundklubben omfattar tvÄ kort:
- Sephora White Card (en del av "White Card Program")
- Sephora Black Card (en del av "Black Card Program")
2. ANMĂLAN TILL KUNDKLUBBEN
2.1 Behörighet för kundklubben:
En kund som anmÀler sig till kundklubben (hÀdanefter En Trogen Kund) kommer att erbjudas ett Sephora-kort (virtuellt eller fysiskt). PoÀng som samlas pÄ kortet nÀr kunden handlar i Sephoras butiker eller online kan anvÀndas för att utnyttja olika erbjudanden.
Om en kund fÄr tvÄ eller flera kort har Sephora rÀtten att samla information och förmÄner frÄn dessa kort till ett enda kort och avaktivera de(t) övriga.
Fysisk registrering i kundklubben kan registreras endast om uppgifterna som lÀmnats Àr kompletta, lÀsbara och giltiga för att kunden ska kunna utnyttja kundklubben. Den Trogna Kunden Àr skyldig att hÄlla sina kontaktuppgifter uppdaterade, antingen genom att besöka en Sephorabutik eller Sephoras Webbplatser. Sephora Àr inte ansvarig för att en medlem i kundklubben inte erhÄller ett kort eller ett erbjudande pÄ grund av förÄldrad eller felaktig information.
2.2 Villkor för erhÄllande av Sephora White Card:
ephora White Card Àr tillgÀngligt pÄ begÀran för alla som uppfyller de krav som anges i avsnitt 2.1 ovan vid köp i en Sephorabutik i OmrÄdet eller pÄ nÄgon av Sephoras Webbplatser. Om anmÀlan till kundklubben sker online fÄr kunden inget fysiskt kort.
För att ansöka om Sephora White Card, mÄste kunden fylla i ett registreringsformulÀr i en Sephorabutik eller online och/eller ge samma information muntligen till en av Sephoras butiksmedarbetare. DÀrefter aktiveras kortet efter fyrtioÄtta (48) timmar.
2.3 Villkor för erhÄllande av Sephora Black Card:
En innehavare av ett Sephora White Card kommer att uppgraderas till ett Sephora Black Card nÀr han/hon :
- Gjort 4 inköp pÄ olika dagar pÄ sitt Sephora White Card (en inköpsdag = en dag med positivt inflöde pÄ kontot)
- ackumulerat ettusenÄttahundra (1800) poÀng pÄ sitt Sephora White Card (nedan kallad Kvalificerad Trogen Kund).
NÀr en Kvalificerad Trogen Kund har uppgraderats till ett Sephora Black Card kommer hans/hennes Sephora White Card automatiskt att ersÀttas
3. ANVĂNDNINGSVILLKOR FĂR KUNDKLUBBEN
Kortet Àr personligt för alla kortinnehavare och kan inte överlÄtas till eller anvÀndas av nÄgon annan person.
Det fÄr endast brukas för privata ÀndamÄl. Bonuskortet Àr inte ett betalningsmedel.
Det Àr omöjligt att teckna sig för och/eller anvÀnda mer Àn ett kort under ett köp (som redan angetts i punkt 2.1 ovan ger ett dylikt förfarande Sephora rÀtten att avaktivera av alla utom ett av korten).
Fördelarna med ett kort kan bara utnyttjas mot uppvisande av kortet under ett köp av produkter i en Sephora-butik eller genom att ange kundkortsuppgifterna vid inköp pÄ nÀtet.
En kortinnehavare mÄste anvÀnda sitt kort i strikt överensstÀmmelse med dessa villkor. Om Sephora misstÀnker att en kortinnehavare inte följer dessa villkor, förbehÄller sig företaget rÀtten att avbryta eller sÀga upp kortet i enlighet med punkt 8.
4. PERSONLIG INFORMATION OCH PERSONUPPGIFTER
Insamlingsrutiner
Sephora samlar in och behandlar personuppgifter som rör Den Trogne Kunden som gÄr med Sephoras kundklubb i nÄgon av Sephoras butiker och/eller pÄ Sephoras Webbplats. OvannÀmnda personuppgifter samlas in muntligen av butikspersonalen i Sephoras Butik eller online, via ett formulÀr pÄ Webbplatsen.
I de fall dÀr kunden redan har ett online-konto pÄ Sephoras Webbplats och vill ansluta sig till kundklubben, Àr det tillrÀckligt att meddela Sephora sin e-postadress vid den tidpunkt dÄ Den Trogne Kunden ansluter sig till kundklubben. I dessa fall anvÀnder Sephora de befintliga uppgifterna pÄ kontot för att bekrÀfta medlemskapet, om nödvÀndigt genom att be kunden att fylla i saknade uppgifter eller kontrollera viss eventuell inkonsekvent information pÄ kontot.
Informationen lagras automatiskt i kundklubben. Den Trogne Kunden kan nĂ€r som helst kontrollera och/eller Ă€ndra sin personliga information pĂ„ kontot genom att logga in pĂ„ sidan "mitt kontoâ pĂ„ Sephoras Webbplats.
Följande information mĂ„ste uppges för att gĂ„ med i Lojalitetsprogrammet: civilstĂ„nd, efternamn, förnamn, postadress, e-post eller mobilnummer (tvĂ„ kontaktuppgifter krĂ€vs). Utan att ha fyllt i dessa Ă€r det omöjligt att delta i kundklubben. Ăvrig personlig information som efterfrĂ„gas av Sephora har till syfte att lĂ€ra kĂ€nna Den Trogne Kunden nĂ€rmare och dĂ€rmed kunna skicka denne adekvat information. Dessa personuppgifter Ă€r inte obligatoriska för Den Trogne Kunden att lĂ€mna ut.
Sephora registrerar Àven all information angÄende Den Trogne Kundens köp av varor och tjÀnster, sÄtillvida den senare uppger sitt Sephorakortsnummer vid köptillfÀllet.
Medlemskap i Sephoras kundklubb kan endast erhÄllas i de fall dÄ informationen vid registreringstillfÀllet Àr komplett, i rÀtt format och anvÀndbar. Det Àr upp till Den Trogne Kunden att hÄlla sina personuppgifter à jour genom att uppdatera dem pÄ plats i Sephorabutiken och/eller pÄ Sephoras Webbplats.
Sephora kan inte hĂ„llas ansvariga i hĂ€ndelse av att ett erbjudande inte nĂ„r Den Trogne Kunden pĂ„ grund av att dennes personliga information Ă€r förĂ„ldrad eller felaktig (Den Trogne Kunden har dock rĂ€tt till att uppge vissa förbehĂ„ll angĂ„ende sina personuppgifter i enlighet med vad som anges nedan under rubriken "Den Trogne Kundens rĂ€ttigheterâ).
Om Sephora upptÀcker inkonsekvenser pÄ kontot som tillhör deltagaren (exempelvis oavsiktligt innehav av tvÄ kort), förbehÄller sig Sephora rÀtten att avaktivera kortet i frÄga.
Den Trogne Kunden kan alltid gÄ in pÄ sitt konto pÄ Sephora.se/Sephora.dk eller vÀnda sig till butiken för att uppdatera sina personuppgifter.
Observera: Det Àr inte möjligt att ha flera Bonuskort slutna till samma e-postadress. Om en e-postadress Àr ansluten till mer Àn ett av Sephoras Bonuskort, behÄller Sephora e-postadressen endast pÄ ett av Bonuskorten i frÄga.
Syften: Personuppgifterna ovan kan endast anvÀndas av Sephora för följande ÀndamÄl: att administrera kundrelationen med Den Trogne Kunden och kundklubben, bl a svara pÄ Den Trogne Kundens frÄgor, lÄta denne att utnyttja kunklubbens förmÄner, skicka erbjudanden, nyheter eller personligt anpassad reklam i enlighet med dennes tidigare inköp och/eller intressen för Sephoras produkter. Personuppgifterna kan ocksÄ behandlas av Sephora för att föra statistisk och utföra och marknadsundersökningar.
Varaktighet: Informationen relaterad till lojalitetskunder förvaras av Sephora inte lÀngre Àn nödvÀndigt för de ÀndamÄl för vilka den samlades in. Vilket Àr lÀngden pÄ din registrering i Sephora Lojalitetsprogram, förlÀngd med tillÀmplig lagstadgad tidsfrist, sÄ att Sephora kan behÄlla bevis pÄ transaktioner och att följa dess rÀttsliga skyldigheter.
Dina personuppgifter som behandlas för lojalitetsprogrammet och ditt Sephora-konto (om du har en) raderas om:
- Du bestÀmmer dig för att lÀmna lojalitetsprogrammet.
För att göra detta mĂ„ste du begĂ€ra det genom att kontakta oss per post pĂ„: Makes You Local, LivjĂŠgergade 17BDK, 2100 KĂžbenhavn Ă, per telefon till 031-361 34 17 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till: privacy@sephora.se. det hĂ€r fallet raderas ocksĂ„ ditt Sephora-konto (om du har ett).:
ELLER
- Du anvÀnder inte lÀngre lojalitetsprogrammet.
Vi anser att du inte lÀngre anvÀnder lojalitetsprogrammet om du uppfyller de tvÄ följande kumulativa kriterierna:
- 1. Du har inte gjort nÄgot köp pÄ Sephora med ditt lojalitetskort under de senaste 5 Ären.
OCH
- 2. Du slutade interagera med Sephora under detta femte och sista Är; i synnerhet har du inte öppnat nÄgra e-postmeddelanden som Sephora skickat till dig, inte loggat in pÄ ditt kundkonto pÄ sephora.se eller pÄ Sephora-mobilapplikationen.
Mottagare: Mottagarna av dessa uppgifter Àr Sephora [SE], Sephora [DK] SEPHORA SAS och dess underleverantörer som agerar i de syften som anges ovan.
Den Trogne Kundens rÀttigheter: Personuppgifterna sparas i Sephoras CRM-program. Den Trogne Kunden har rÀtt att begÀra tillgÄng till och rÀttelse eller radering av personuppgifter frÄn Sephoras sida.
DÀrutöver kan Den Trogne Kundens (eller dennes juridiska ombud) Àven motsÀtta sig behandling av uppgifter rörande denne i undersökande/prospekterande syften, i synnerhet kommersiella sÄdana, pÄ [loyalty@sephora.dk]. I enlighet med ovan nÀmnda IT-lag ska ansökningar om tillgÄng till/rÀttelse av uppgifter göras till Sephoras KundtjÀnst via brev (eller e-post), undertecknat av personen ifrÄga och Ätföljt av en kopia pÄ dennes giltiga id-handling.
5. KUNDKLUBBENS FĂRDELAR
5.1 Fördelar för innehavare av Sephora White Card:
Sephora White Card ger innehavaren tillgÄng till The White Card Program och dÀrmed till att tjÀna och samla poÀng vid inköp av produkter i Sephoras fysiska butiker eller online.
Efter att ha tecknat sig för ett medlemskap i White Card Program fÄr kortinnehavaren en vÀlkomstpresent nÀsta gÄng denne gör ett köp i en Sephorabutik eller online. GÄvan har ett vÀrde mellan 60 och 90 kr.
NÀr kortet aktiverats och presenteras vid inköp av produkter i Sephoras butiker eller pÄ nÀtet kommer poÀng att samlas pÄ det. En (1) poÀng kommer att erhÄllas för varje enskild svensk enkrona (1 kr) som spenderats i Sephoras fysiska butiker eller pÄ nÀtet.
5.2 Fördelar för innehavare av Sephora Black Card:
Sephora Black Card ger innehavaren tillgÄng till The Black Card Program och dÀrmed till att tjÀna och samla poÀng vid inköp av produkter i Sephoras butiker. Sephora Black Card-innehavare informeras via mail om att de uppnÄtt Black Card-status, tillsammans med ett "VÀlkomstpaket" innehÄllande tillgÄng till Presentbutiken inklusive en kod motsvarande de ettusenÄttahundra (1800) poÀng som samlats pÄ hans/hennes Sephora White Card. Den Trogne Kunden har rÀtt att lösa in kupongen mot en (1) gÄva som ingÄr i ett urval som finns att tillgÄ i Sephorabutikerna. GÄvan har ett vÀrde av 150 SEK.
FortsÀttningsvis kommer Black Card-innehavaren, varje gÄng denne ackumulerar ytterligare ettusenÄttahundra (1800) poÀng, automatiskt att erhÄlla ett email med ett erbjudande om att lösa in dem mot en (1) gÄva som ingÄr i ett urval som finns att tillgÄ i Sephorabutikerna. GÄvan kommer att ha ett vÀrde av 150 SEK.
GÄvoutbudet Àr avhÀngigt lagerstatus.
5.3 Gemensamma bestÀmmelser för Sephora White Card och Sephora Black Card-programmen:
PoÀng som samlats in genom inköp av varor i Sephoras butiker eller online kan inte överföras frÄn Den Trogne Kunden till annan person eller bytas mot kontanter. I de fall dÄ en vara returneras förbehÄller sig Sephora rÀtten att göra avdrag för poÀng som krediteras kortet i samband med att inköpet av varan gjordes.
Antalet insamlade poÀng kan enkelt kontrolleras av kortinnehavaren:
- Genom att be personalen i Sephorabutiken om upplysningen.
- Om kunden har ett konto pÄ sephora.se/sephora.dk.
Under rea- och kampanjperioder kan Den Trogne Kunden samla poÀng pÄ köpta varor men tillÄts inte anvÀnda sina poÀng för att inhandla rabatterade varor.
FörmÄner som erbjuds kan skilja sig frÄn en kund till en annan beroende pÄ den kontaktinformation Den Trogne Kunden uppgivit (postadress, e-postadress eller telefon).
6. MEDDELANDEN
Kortinnehavarna kommer att fÄ nyheter och erbjudanden per post, e-post eller sms. Om en kund inte lÀngre vill ta emot sÄdana nyheter och erbjudanden har han/hon rÀtt att sÀga upp prenumerationen i en butik eller genom att anvÀnda uppsÀgningslÀnken i ett e-postmeddelande/sms frÄn Sephora.
7. SEPHORAS RĂTTIGHETER
Sephora kan avbryta eller avsluta Lojalitetsprogrammet eller Àndra dessa Villkor nÀr som helst efter eget gottfinnande. Den Trogne Kunden har rÀtt att avsluta medlemskapet i Lojalitetsprogrammet med omedelbar verkan nÀr denne fÄr kÀnnedom om dylik avstÀngning, uppsÀgning eller Àndring. Sephora kan informera Den Trogne Kunden om att Villkoren Àndrats via e-post eller post. Kunden kan komma att upplysas om smÀrre Àndringar i de allmÀnna villkoren pÄ [sephora.dk/sephora.se]. Innehavare av Bonuskort bör dÀrför regelbundet gÄ in pÄ Sephoras Webbplats för att hÄlla sig uppdaterad om aktuella villkor.
I hÀndelse av att Sephora beslutar att helt upphöra med Lojalitetsprogrammet, kommer Trogna Kunder att informeras via den kontaktvÀg de sjÀlva valt. Den Trogne Kunden har dÄ tre (3) mÄnader pÄ sig för att utnyttja eventuella förmÄner. Om sÄ inte sker, gÄr insamlade poÀng förlorade.
I hÀndelse av uppsÀgning och/eller avstÀngning av Lojalitetsprogrammet, kommer Sephora inte att kunna hÄllas ansvarig för outnyttjade poÀng. NÄgon rÀttslig prövning avseende detta har Den Trogne Kunden inte rÀtt till och denne kan heller inte göra ansprÄk pÄ nÄgon som helst ersÀttning vid Àndring eller uppsÀgning av Lojalitetsprogrammet.
8. AVSTĂNGNING OCH INAKTIVERING
Den Trogne Kunden mÄste uppfylla de allmÀnna villkor som anges hÀr under Villkor och upptrÀda Àrligt gentemot Sephora.
Följaktligen förbehÄller sig Sephora rÀtten att lÄta Bonuskortet upphöra eller att permanent stÀnga av en Trogen Kunds kort (och dÀrmed avbryta alla förmÄner i förbindelse med ett sÄdant) i hÀndelse av:
- BedrÀgeri, försök till bedrÀgeri eller stöld frÄn Den Trogne Kundens sida i Sephoras Butiker och/eller pÄ Sephoras Webbplatser eller
- Missbruk av Den Trogne Kundens kort eller
- Uppförande frÄn Den Trogne Kundens sida som riskerar att störa aktiviteten inom kundklubben/i Sephoras Butiker/pÄ Sephoras Webbplatser eller
- Ett onormalt stort antal transaktioner som utförts under samma dag eller under pÄ varandra följande dagar eller
- Utebliven betalning som icke inkommit frÄn Den Trogne Kundens sida inom en (1) mÄnad efter att Sephora skickat ut betalningspÄminnelse eller
- Mer allmÀnt, vid bristande efterlevnad frÄn Den Trogne Kundens sida avseende Villkoren. Den Trogne Kunden har inte rÀtt till ersÀttning efter att kortet stÀngts av.
De Trogna Kunder som ber Sephora stryka deras uppgifter ur kunddatabasen kommer att förlora insamlade poÀng pÄ kortet.
I hÀndelse av att Den Trogne Kunden inte anvÀnder sitt kort under tolv (12) mÄnader i rad, inaktiveras det och de insamlade poÀngen försvinner. I detta fall kommer Sephora att meddela Den Trogne Kunden att dennes kort blivit avaktiverat och att kortet avaktiveras permanent ifall det inte brukas inom trettio (30) dagar.
9. SKULDER
Sephora har inte ansvar för nÄgra direkta eller indirekta konsekvenser eller problem rörande kundklubben. I hÀndelse av att Den Trogne Kunden förlorar sitt kort eller att kortet blivit stulet mÄste denne informera Sephora genom att kontakta företaget pÄ följande adress: kundservice@sephora.se
Vid ytterligare frÄgor, vÀnligen maila oss pÄ kundservice@sephora.se. Vi behandlar ditt Àrende sÄ snart vi kan och Äterkommer dÀrefter till dig.
Version frÄn 07/02/2022.