Returer och återbetalningar

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte Àr helt nöjd med ditt köp, kan du enkelt returnera din produkt inom 30 dagar frÄn den dag du mottager din vara.

    OBS: Den returnerade produkten ska vara oanvÀnd, i ursprungligt skick och i sin originalförpackning tillsammans med dess tillbehör och instruktioner. Har du fÄtt en gÄva vid ditt köp ber vi dig att Àven att returnera denna. Om produkten Àr skadad vid leverans, vÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst: kundservice@sephora.se

    Varor kan som nÀmnts returneras enligt nedan:

    Returnering med post

    1. Förpacka produkten/produkterna som ska returneras:
    - Var noga med att vÀlja ett lÀmpligt emballage (helst det ursprungliga) sÄ att varan inte skadas under transporten. LÀgg i returformulÀret i paketet. (Ladda ner ditt returformulÀr hÀr.)

    - LÀmna paketet till ditt nÀrmaste postkontor och kom ihÄg att ALLTID vÀlja frakt med leverans. Vi hÀmtar inte paket hos ombud etc.
    OBS: Som kund betalar du sjÀlv för returfrakten.

    2. Skicka ditt paket till följande adress:
    Schenker Logistics 
    C/O Sephora HangarvÀgen 1B 
    S-438 70 Landvetter 

    Beloppet Äterbetalas via samma betalningsmetod som anvÀndes vid köpet.

    Byte av vara: 
    Vi har ingen möjlighet att byta varor. Önskas en ny produkt ber vi dig returnera din produkt och lĂ€gga en ny order pĂ„ den önskade produkten. 

    Retur i butik: 
    Du kan returnera varor du har köpt online pÄ Sephora.se i vÄra svenska butiker. Ta med dig orderbekrÀftelsen och den/de produkter du önskar att returnera. Du fÄr tillbaka returbeloppet pÄ det betalkort du anvÀnde vid köpet. Vi betalar inte tillbaka i kontanter. 


    OBS: REA-produkter kan inte returneras i vÄra fysiska butiker. Och bestÀllningar som betalas med Klarna kan INTE returneras i butik



    Om du vill fÄ en översikt över alla villkor för returnering och Äterbetalning kan du lÀsa vÄra allmÀnna villkor hÀr..

  • När får jag min betalning i retur?

    Efter vårt mottagande av dina returnerade produkter görs återbetalning inom 4-28 arbetsdagar. Om du har anmält din önskan om avbrutet köp till vår kundtjänst prioriteras verkställandet av din retur.

    Återbetalning

    Vi Äterbetalar dig med det betalsÀtt som du anvÀnda nÀr du gjorde din bestÀllning.

    Återbetalning göras med ett tillgodokvitto online under vissa förutsĂ€ttningar:

    - Om bestÀllningen köptes med ett tillgodokvitto.
    - Om bestÀllningen köptes med ett presentkort.
    - Om du har retunerat en Klarna bestÀllning efter 30 (trettio) dagars mottagande.
    - Om du returnerar en gåva

  • Vad gör jag om jag mottar en trasig vara?

    Om någon produkt levereras trasig, kan du kontakta Sephoras kundtjänst via e-post på följande adress: kundservice@sephora.se eller per telefon 031-361 34 17, mĂ„ndag till torsdag 10-16.30 och fredag 10-16.