Returer och återbetalningar

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte är helt nöjd med ett köp, kan du lätt returnera produkten inom 30 dagar.
    Observera att den returnerade produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick i sin förpackning, tillsammans med dess tillbehör och instruktioner. En gåva kan returneras genom att följa de instruktioner som ges ovan. När du gör en retur via post, kommer du att ersättas via ditt kundkonto på sephora.se. För alla villkor för retur och återbetalning, se våra allmänna försäljningsvillkor här.

    Retur via post

    1. Så retunerar du:

      Ladda ner vårt returformulär här och ange den returkod som passar orsaken till din retur

      • Lägg returformuläret med produkten i paketet. Du kan välja att skicka returen i originalpaketet eller någon annan lämplig förpackning som skyddar produkten.
      • Du kan välja att retunera med Schenker eller Postnord.

        Returnerar du via Schenker, kom ihåg att välja utkörning till mottagaren så att returen når hela vägen till vårt lager.
        Returnerar du via Postnord, välj företagsleverans, mottagaren så att returen når hela vägen till vårt lager.

    2. 3. Skicka paketet från ditt närmaste postombud till följande adress:

      • Schenker Logistics
      • C/O Sephora
      • Hangarvägen 1B
      • S-438 70  Landvetter
    Vi skickar ett bekräftelsemail så fort vi mottagit din retur. Tänk på, att det kan ta upp till 28 dagar innan returbeloppet betalas tillbaka.

    Ladda ner vårt returformulär här.

    Retur i butik

    1. Du kan retunera varor du har köpt online på Sephora.se i våra svenska butiker.

      • Ta med dig orderbekräftelsen och den/de produkter du önskar att retunera.
      • Du får tillbaka returbeloppet på det betalningskort du använde vid köpet.
      • Vi betalar inte tillbaka i kontanter.

    Byte av vara:
    Vi har ingen möjlighet att byta varor. Önskas en ny produkt ber vi dig returnera din produkt och lägga en ny order på den önskade produkten.
  • När får jag min betalning i retur?

    Efter vårt mottagande av dina returnerade produkter görs återbetalning inom 4-28 arbetsdagar. Om du har anmält din önskan om avbrutet köp till vår kundtjänst prioriteras verkställandet av din retur.

    Återbetalning

    Vi återbetalar dig med det betalsätt som du använda när du gjorde din beställning

    Återbetalning kan göras via ett tillgodokvitto online under vissa förutsättningar:
    - Om produkterna köptes med ett tillgodokvitto på Sephora.se
    - Om du returnerar en gåva

  • Vad gör jag om jag mottar en trasig vara?

    Om någon produkt levereras trasig, kan du kontakta Sephoras kundtjänst via e-post på följande adress: kundservice@sephora.se eller per telefon 031-361 34 17, måndag till torsdag 10-16.30 och fredag 10-16.