Returer och återbetalningar

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte är helt nöjd med ditt köp, kan du enkelt returnera din produkt inom 30 dagar från den dag du mottager din vara.

    OBS: Den returnerade produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick och i sin originalförpackning tillsammans med dess tillbehör och instruktioner. Har du fått en gåva vid ditt köp ber vi dig att även att returnera denna. Om produkten är skadad vid leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundservice@sephora.se

    Varor kan som nämnts returneras enligt nedan:

    Returnering med post

    1. Förpacka produkten/produkterna som ska returneras:
    - Var noga med att välja ett lämpligt emballage (helst det ursprungliga) så att varan inte skadas under transporten. Lägg i returformuläret i paketet. (Ladda ner ditt returformulär här.)

    - Lämna paketet till ditt närmaste postkontor och kom ihåg att ALLTID välja frakt med leverans. Vi hämtar inte paket hos ombud etc.
    OBS: Som kund betalar du själv för returfrakten.

    2. Skicka ditt paket till följande adress:
    Schenker Logistics 
    C/O Sephora Hangarvägen 1B 
    S-438 70 Landvetter 

    Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

    Byte av vara: 
    Vi har ingen möjlighet att byta varor. Önskas en ny produkt ber vi dig returnera din produkt och lägga en ny order på den önskade produkten. 

    Retur i butik: 
    Du kan returnera varor du har köpt online på Sephora.se i våra svenska butiker. Ta med dig orderbekräftelsen och den/de produkter du önskar att returnera. Du får tillbaka returbeloppet på det betalkort du använde vid köpet. Vi betalar inte tillbaka i kontanter. 
    OBS: REA-produkter kan inte returneras i våra fysiska butiker.

    Om du vill få en översikt över alla villkor för returnering och återbetalning kan du läsa våra allmänna villkor här..

  • När får jag min betalning i retur?

    Efter vårt mottagande av dina returnerade produkter görs återbetalning inom 4-28 arbetsdagar. Om du har anmält din önskan om avbrutet köp till vår kundtjänst prioriteras verkställandet av din retur.

    Återbetalning

    Vi återbetalar dig med det betalsätt som du använda när du gjorde din beställning

    Återbetalning kan göras via ett tillgodokvitto online under vissa förutsättningar:
    - Om produkterna köptes med ett tillgodokvitto på Sephora.se
    - Om du returnerar en gåva

  • Vad gör jag om jag mottar en trasig vara?

    Om någon produkt levereras trasig, kan du kontakta Sephoras kundtjänst via e-post på följande adress: kundservice@sephora.se eller per telefon 031-361 34 17, måndag till torsdag 10-16.30 och fredag 10-16.