Returer och återbetalningar

  • Hur returnerar jag en produkt?

    Om du inte är helt nöjd med ett köp, kan du lätt byta ut eller returnera produkten inom 2 månader.
    Observara att den returnerade produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick i sin förpackning, tillsammans med dess tillbehör och instruktioner.

    En gåva kan returneras genom att följa de instruktioner som ges ovan.

    När du gör en retur via post, kommer du att ersättas via ditt kundkonto på sephora.se. Ett kundkonto kommer att skapas baserat på din e-postadress i det fall du saknar ett konto på sephora.se.

    *För alla villkor för retur och återbetalning, se våra allmänna försäljningsvillkor här

     

    Retur via post

    1. Förbered din retur på följande vis:

      • Packa in den noggrant för att den ska vara väl skyddad under transporten, helst i originalförpackningen,
      • Fyll i returpacksedeln som du kan ladda ner här nedan eller kontakta vår kundservice på kundservice@sephora.se och lägg den tillsammans med produkten.
    2. Skicka paketet till följande adress:

      • SEPHORA
      • Att. E-Store
      • Kungsgatan 65
      • 411 08 Göteborg

    Ladda ner din returpacksedel

  • När får jag min betalning i retur?

    Efter vårt mottagande av dina returnerade produkter görs återbetalning inom 10 arbetsdagar. Om du har anmält din önskan om avbrutet köp till vår kundtjänst prioriteras verkställandet av din retur.

    Återbetalning och tillgodokvitto online

    Vi återbetalar dig med det betalsätt som du använda när du gjorde din beställning

    Återbetalning kan göras via ett tillgodokvitto online under vissa förutsättningar:
    - Om produkterna köptes med ett tillgodokvitto på Sephora.se
    - Om du returnerar en gåva

  • Vad gör jag om jag mottar en trasig vara?

    Om någon produkt levereras trasig, kan du kontakta Sephoras kundtjänst via e-post på följande adress: kundservice@sephora.se eller per telefon, måndag till fredag mellan 10-17.