The Sephora Saga

Ett unikt koncept

När Dominique Mandonnaud öppnade sitt första parfymeri år 1969, stod parfym och kosmetik i låsta skåp, övervakade av avskräckande butikspersonal. Budskapet var tydligt. Köp innan du provar! Mandonnaud revolutionerade sättet att sälja skönhetsprodukter på. Han tog fram produkterna från skåpen. Han gav kunderna friheten till att röra sig fritt i butiken för att prova, känna, dofta och utforska.

En idé vars tid har kommit

Det var en vågad idé. Och en framgångsrik en. Sephoras modell har förändrat försäljning inom skönhetsindustrin. När du kliver in i en Sephora butik i dag, möts du av en sensuell, spännande och underhållande värld. De gammeldags försäljare har ersatts av skönhets rådgivare, för att ge råd och komma med idéer. Vi erbjuder en unik miljö för experiment och lärande. En plats för att hitta sin egna unika skönhet.

S+

Sephoras egna varor, S + förkroppsligar Sephoras djärva och kreativa stil. Omvälvande produkter som är lika tillgängliga som de är spännande. Lika sensuella som överlägsna. Precis som 365 läppstifts nyanser- en för varje humör, varje önskan- uppmuntrar S+ produkterna dig till att våga prova och testa nytt.

Sephora i siffror:

  • 17000 listade produkter
  • 6 miljoner besökare årligen till Champs-Elysées flagship butik (fler än Eiffeltornet)
  • Cirka 300 butiker i Frankrike och 1700 i hela världen
  • 25000 anställda
  • 4000 av dem i Frankrike

Sephora är en del av den prestigefyllda LVMH familjen sedan 1997. Det finns butiker över hela Europa, liksom i Nord- och Sydamerika, Mellanöstern och Asien. Och vil håller måttet. Vare sig det är med vårt eget S + varumärke, som med dess kvalitet och originalitet är en Sephora storsäljare, eller med www.sephora.com, som är en marknadsledande skönhets hemsida. Oavsett innovation, så gör vi det svårt för våra konkurrenter att komma ikapp!

En vacker framtid

Vi ställer frågor och förbättrar oss dagligen. Vi vinner nya talanger över och nya marknader hela tiden tack vare vår djärvhet. Inspirerande med lysande one-off designer samarbeten, uppfinningsrika tjänster i butikerna såsom ögonbryn- eller nagel barer och vårt lojalitetsprogram.

Sephora expanderar men vår ursprungliga idé kvarstår. Att erbjuda våra kunder en unik shoppingupplevelse- en plats för upptäckt, sensualitet, underhållning och expertis. Vi lovar spänning för alla, varje gång.